אוהבת בנטורל? המדריך המלא לאיפור יומיומי

לעיתים קרובות אני שומעת מבחורות את המשפט הבא: “לי, לא יפה איפור” המיתוס הזה רווח בקרב נשים רבות והגיע הזמן לשבור אותו!

אין בחורה שאיפור לא יפה לה, במיוחד איפור עדין, יש בחורות שאינן יודעות להתאפר או שהמאפר אותו בחרו אינו מקצועי ואינו יודע להתאים את האיפור לתווי פניהם.
חשוב להבין כי באיפור הכמות אינה קובעת, והאיכות היא שם המשחק. LESS IS MORE בשילוב עם שימוש במוצרי איפור איכותיים בלבד זה הקו שמנחה כל מאפר מקצועי.
במדריך הבא אמליץ לכן על כמה ממוצרי האיפור האהובים עלי ועל טכניקות שונות להשגת איפור עדין וקלאסי המתאים ליום יום.

עיצוב שיער ואיפור לרוני כלה / צילום שי שחר

עיצוב שיער ואיפור לרוני כלה

שכבת הבסיס

בהשלב הראשון באיפור זה כמובן הבסיס, אז איך בוחרים מייקאפ איכותי שיתאים לגוון עורך ולא יגרום לך לחוש שמרחת על עצמך מסיכה?
על מנת לפשט את תהליך הבחירה ממגוון עצום של אפשרויות וצבעים, מרחי מעט מייקאפ על בית החזה שלך,  הגוון באזור הוא הצבע שיצור מראה אחיד בין פניך לגופך במידה והצבע תואם לגוון עורך באזור תדעי כי מצאת את האחד.
אם הינך בחורה שאוהבת שיזוף וההבדל בין גוון עור גופך לגוון עור פניך שונה בתכלית מומלץ לבחור צבע באמצע בכדי לעלות את הצבע בטון אחד או להוריד בטון אחד  כך יווצר מראה חלק ואחיד בין גופך לפניך.
בקיץ עורך שזוף יותר מאשר בחורף ולכן גוון המייקאפ לו את זקוקה משתנה.
אפשר לקחת את המייק אפ איתו את משתמשת בחורף, להוסיף מייקאפ כהה יותר ולערבב או לחילופין פשוט לבחור מייקאפ המתאים לגוון עורך בקיץ.

למייק אפ, בניגוד לדעה הרווחת יש תאריך תפוגה, בד”כ זמן השימוש למייקאפ לאחר פתיחתו הוא בין שנה לשנה וחצי גג או עד שהריח או המרקם שלו משתנים.

מומלץ למרוח את המייקאפ בחמש נקודות מרכזיות בפנים:  במצח , בעפעפיים, בלחיים, באף ובסנטר  כאשר המריחה תתבצע כלפי מטה עם כיוון צמיחת השיער וזאת בכדי לא להבליט את פלומת השיער השקופה ששיש לכולנו בפנים. בנוסף מרחו מעט מייקאפ על הצוואר גם על מנת לחבר בין הפנים לגוף וגם על מנת לטשטש את סימני המריחה.

לקבלת מראה אחיד וחלק, השתמשו בספוגית העשויה מסילקון מתנפח במים או במברשת המיועדת למריחת מייקאפ, זה יבטיח לכן את המראה המושלם.
אם אתן סובלות מכהות או מאדמומיות מתחת לעיניים או אפילו מלובן, השתמשו במייקאפ מוצק עם כיסוי או בקונסילר ובעזרת טפיחות עדינות כסו את האזורים הבעייתיים.
המוצר המנצח שלי: מייקאפ נוזלי פול קאבר של מאק. מכסה כל פגם, וכשרוצים אותו אוורירי יותר מדללים עם קרם פנים על בסיס מים .

קיבוע הבסיס

עכשיו כשעור הפנים נראה מושלם וללא פגמים, השלב הבא הוא קיבוע הבסיס בעזרת פודרה שקופה או כזאת בצבע עור.
על מנת שלא תצטרכו לרכוש שני סוגי פודרה אחת לחורף ואחת לקיץ מומלץ לרכוש פודרה שקופה ללא פיגמנט. ואם רוצים להוזיל עלויות אף יותר, ניתן להשתמש בטלק שקוף כמקבע.

הפודרה יכולה להחזיק לשנים ארוכות מבלי להתקלקל, כאשר הריח שלה משתנה יודעים שהגיע הזמן לרכוש אחת חדשה

המוצר המנצח שלי: פודרה של מאק בצורת אבקה.

הוספת הצללות

על מנת ליצור הצללות, להחזיר קצת חיות וצבע לפנים וכמובן להבליט את עצמות הלחיים
קחו מברשת סומק גדולה מרחו עליה מעט ברונזה (סומק חום) ובטפיחות עדינות צרו מסגרת מסביב לפנים חזרו על הפעולה אך הפעם מכיוון האוזן לכיוון הלחיים (לא על תפוחי הלחיים אלא אם כן אוהבים את הצבע גם כסומק) ובאורך קסם הפנים שלכן יתמלאו באור.
בנות מלאות אשר רוצות לטשטש את עגלגלות הפנים יכולות להשתמש בברונזה בצורה אלכסונית מעל האוזן לכיוון מטה וזה יצור מראה מוארך וצר.

המוצר המנצח שלי: ברונזה של מאק או של איל מקיאג’ כמובן שגם הפשוטים טובים אבל תמיד חשוב לקנות ברונזה במראה מאט כדי שלא יווצר לוק מזיע.

סומק בלחיים

וורוד ואפרסק זה שילוב מנצח שיוצר מראה רענן, צעיר ועדין.
אם אתן רוצות להוסיף מראה שזוף יותר, שלבו מעט ברונזה בסומק בו אתן משתמשות.
ועכשיו למריחה…. דבר ראשון חייכו! ובעזרת מברשת סומק טפחו על תפוחי הלחיים וטשטשו.

המוצר המנצח שלי: סמקים שהם גם צלליות מבית מאק, איל מקיאג או אסתי לאודר.

איפור עיניים

לפני השימוש בצללית אבקה מומלץ להשתמש בצללית קרם או למרוח מייקאפ על העפעף וזאת בכדי לקבע את צלליות העיניים וכך האיפור יחזיק לאורך זמן .
לפני פתיחת צללית אבקה הניחו את הצנצנת על שולחן ודפקו בעדינות כדי שאבקת הצללית לא תתפזר.
לכן, הבנות בעלות מבנה עיניים קטן ללא שטח נרחב בעפעפיים או עם עפעפיים נפולים מומלץ להשתמש בצבעים בהירים כמו אפרסק , גוונים ורודים עדינים , שמנת , גוונים חומים או צבעי פסטל, שימוש בצבעים הללו יגרמו לאשליה של עין גדולה יותר ופתוחה יותר.
לבעלות מבנה עיניים גדול, השתמשו בצלליות כהות יותר כגון חום או שחור מעושן.
מניחים על העין עם מברשת פלאף (מברשת בצורת חצי עיגול) את הצללית, התחלנה עם צללית אבן ומעליה פדרו מעט אבקה זוהרת. על עצם הגבה משחו צללית בצבע בהיר כמו לבן או שמנת.
לבעלות עיניים קטנות, השתמשו בעיפרון בצבע בהיר כמו לבן, שמנת, ירוק בהיר או תכלת ומרחו בתוך העין, כמובן שצבע העיפרון צריך להתאים לתלבושת ולמראה האיפור הכללי.
לבעלות עיניים גדולות מרחו עיפרון שחור בתוך העין וטשטשו.
על מנת לקבע את העיפרון ליותר זמן עברו עם צללית באותו הצבע מעל הקו שציירתן בעזרת מברשת תיחום .
לבעלות מבנה עיניים עגול הרוצות לשבור את המראה מומלץ להתאפר במראה חתולי, בעזרת צלליות עדינות ובעזרת משיחת איילנר, כך מתקבל מראה מוארך.

לכל סוגי מבני העין ניתן להוסיף איילנר לגימור ולהשגת מראה חתולי, אך חשוב להתאים את עובי הקו למבנה העין. בעלות עיניים קטנות משחו את קו האיילנר בצורה דקה, בעלות עיניים קרובות, הוסיפו את קו האיילנר רק בסופה של העין, בעלות עיניים רחוקות התחילו את קו האיילנר מתחילת העין ומשחו עד סוף העין ולכן, בעלות העיניים הגדולות, אתן יכולות להגזים יותר ולהדגיש את קו האיילנר.

הדרך ליצור את קו האיילנר המושלם היא לקחת את עיפרון האיילנר או המברשת מה שנוח לכן יותר, פותחים את העין ורואים את חצי העיגול שמעל העין ובקו עדין מכיוון האף לכיוון הרקות מושחים את הצבע בצורה של עלייה ואז ירידה ובחלק האחרון בו מסתיים מבנה העין,מרימים את המכחול כלפי מעלה. רוצות לוודא שקו האיילנר הסתיים בדיוק במקום הנכון? קחו את העיפרון או המכחול והניחו אותו בקו ישיר מסוף הנחיר עד לסוף העין כך תדעו מתי להרים את קו האיילנר בדיוק במקום הנכון.

ליצירת מראה העיניים המושלם איך אפשר בלי המסקרה שמאריכה ומעבה את הריסים.
כשפותחים בקבוק מסקרה חדש מומלץ לעקם את מוט המברשת כך קל ונוח יותר למרוח את המסקרה.
מרחו את המסקרה על הריסים העליונים ודאגו למרוח כמה שפחות בריסים התחתונים על מנת שלא ליצור מראה בובתי. במידה והשתמשתן בחומר רב ונוצר גוש דאגו לנקות ולהפריד את הריסים עם היד לפני שהחומר מתייבש.

לבנות בעלות ריסים ארוכים או בנות שהריסים שלהם כלפי מטה מומלץ להשתמש במעגל ריסים.
הכניסו את הריסים למעגל, הדקו למשך חמש שניות וראו זה פלא הריסים שלכן יעוגלו כלפי מעלה.
לבעלות רגישויות בעיניים – השתמשו בטיפות עיניים חד פעמיות שמדמות דמעות, הן לא ממכרות כמו טיפות עיניים אחרות והרגישות תחלוף מיד לאחר השימוש.
כשאתן רוכשות מסקרה שימו לב שאתן רוכשות מוצר קל לניקוי והסרה יום יומית, המסקרות העמידות קשות לניקוי ועלולות לגרום לגירויים בעיניים, יובש, והריסים עלולים להישבר בעין במיוחד בלילה במידה ולא הורדתן את המסקרה כראוי, וליצור שעורה.

המוצר המנצח שלי: צלליות אבקה כהות כגון שחור וחום של מאק או של איל מקיאג, מסקרה של מאק ושל מיבלין ניו יורק והאיילנר האהוב עליי הוא של חברת מאק בעל מכחול דק ועמיד במים רק טיפ קטן הצבע מתייבש במהירות ולכן צריך לעבוד עם המוצר מהר אך הוא עמיד לאורך זמן.

עיצוב גבות

לעיצוב הגבות וגבול הגבות מומלץ לקנות מברשת גבות ולסרק את הגבות בצורה שתתן מסגרת לעיניים שלכן, הניחו את המברשת בסוף הנחיר כלפי מעלה בקו ישר, זהו המקום בו צריכה הגבה להתחיל, בדיקת מיקום קשת הגבה נעשית על ידי הנחת המברשת מסוף הנחיר בקו ישר לאמצע האישון, הגבה מסתיימת באזור בו קו אלכסוני מונח בעזרת המברשת מהנחיר ועד קצה העין. אם אינכן רוצות לרכוש מברשת השתמשו במברשת של מסקרה שנגמרה אך דאגו לשטוף היטב ולייבש לפני השימוש. על מנת ליצור אשליה של גבות מלאות השתמשו בעפרון גבות שמתאים את עצמו לצבע השיער או צללית עם מברשת תיחום ועברו על הגבה עם כיוון השערות .

חתום בנשיקה

במידה והדגשת את העיניים מרחי על שפתייך שפתון בצבע טבעי ועל גביו גלוס או רק גלוס .
ולהפך אם איפרת את עינייך בצורה טבעית משחי שפתון בצבעים עזים להשארת רושם חזק.
לפני משיחת השפתון או הגלוס מומלץ למרוח בליסטקס, זה יימנע את התייבשות שפתייך והאודם יישאר רענן לאורך זמן.

המוצר המנצח שלי: הגלוסים של מאק יוצרים מראה מדהים, גם גלוסים פשוטים הם טובים.

וטיפ קטן לסיכום

עשו קניה אחת טובה של מוצרים בסיסיים ואל תתפתו לרכוש עוד ועוד מוצרים כיוון שהם עלולים להתקלקל בחרו בקפידה מה שאתן באמת צריכות, תמיד אפשר אחר כך להוסיף.
רכשו מוצרים שאינם עמידים במים כיוון שאלו העמידים קשים לניקוי, פחות בריאים לעור וחיי המדף שלהם קצרים יחסית (בין שנה לשנה וחצי או עד מתי שהריח או המרקם משתנים) ולכן מומלץ להשתמש בהם רק כשיוצאים לאירועים ולא ביום יום.

והכי חשוב אל תגזימו עם האיפור תמיד תזכרו שLESS IS MORE.